Dnešní evangelium k nám mluví krásnou řečí o nezměrném Božím milosrdenství. Ježíš toto Boží milosrdenství hlásal i uskutečňoval. Zde jde především o milosrdnou lásku Boží k hříšníkům. Ježíš nikdy hřích nezmenšoval, spíše naopak ukazoval na jeho zlobu pro tělo, když řekl: “ nehřeš více, aby se ti nestalo něco horšího“. Ukazoval na jeho zlobu i pro duši, když řekl: “ co prospěje člověku, i když získá celý svět, ale ztratí svou duši?“ V podobenství Ježíš ukazuje jak se Boží láska projevuje: 1) Bůh nemá v žádném případě radost z hříšníka a jeho zloby, naopak lidsky řečeno každý hřích způsobuje Bohu zármutek a bolest. Ježíšovo utrpení v Getsemanské zahradě, jeho bičování, křižování a smrt ukazují na zlobu hříchů. 2) Zároveň Bůh však ponechává svobodu vůle i hříšníkovi. Bůh nechce vodit lidi jako loutky. To je příklad mladšího syna z podobenství. Bůh ví dobře, že některé hříchy jsou nemocí duše, jiné jsou smrtí duše. O marnotratném synu říká. “ tento můj syn byl mrtev ( na duši ) a zase žije.“ 3) Ježíš ukazuje Boha taky jako pastýře, který hledá ztracenou ovci a radujícího se z jejího nalezení, jako ženu, která hledá ztracenou minci a radující se když ji nalezne anebo jako otce, který čeká a jde vstříc marnotratnému synu a odpustí mu. Tak jednal Bůh i skrze Ježíše Krista, proto Ježíš chodil mezi hříšníky, dokonce je vyhledával, aby jim ukázal lásku Boží, ale aby jim ukázal i zlobu hříchu, aby jim podal pomocnou ruku, nabídl důvěru, přátelství, aby jim odpustil, dokonce ukázal jakou cenu je za ně ochoten zaplatit, že bude za jejich hříchy trpět a zemře. “ Nemá větší lásku než ten, kdo dává život za své přátele“řekl Pán Ježíš a také jí uskutečnil. Slyšeli jsme z evangelia, že“ v nebi je větší radost nad jedním hříšníkem, který se obrátí“ a to je důsledek Božího milosrdenství. Proto Ježíš mimo jiné založil církev, aby zprostředkovala tuto Boží milosrdnou lásku, která zemřela, aby dala hříšníkům život věčný. V dnešní době se sice ne vždy všechno podobá dnešnímu podobenství, protože je množství zatoulaných ovcí, které nechtějí slyšet hlas dobrého pastýře, nepřijímají nabízenou pomocnou ruku, pohrdají láskou a chtějí se toulat dál , chtějí hřešit dál… V dnešní době se mnohdy kněz sice přizpůsobuje šatem i vystupováním lidem tohoto světa, aby se jim přiblížil a pomohl jim zprostředkovat Boží milosrdnou lásku, v dnešní době mnozí kněží se stávají “ dělnickými kněžími“ a pracují s ostatními lidmi a jsou některé řeholní sestry a bratři v civilu, aby se přiblížili druhým lidem, aby lidem zvěstovali velké Boží milosrdenství. Jak to doporučuje i papež František, který říká, že Boží milosrdenství je nekonečné a je větší než všechny hříchy a že se Bůh nikdy neunaví v tom, aby odpouštěl. Dlouho jsem nemohl pochopit proč je v nebi tak veliká radost nad hříšníkem, který se dal na pokání až jsem jako kněz poznal, že největší kněžská radost je zprostředkovat opravdové odpuštění hříšníkovi, který skutečně litoval a toužil po obrácení. A také jsem více pochopil radost v nebi nad obráceným hříšníkem, když jsem slyšel ve Vatikánského rozhlasu, že v dnešní době je snad největším zázrakem, když se někdo skutečně obrátí a začne s nápravou života tak jako marnotratný syn z podobenství. Zde platí známé přísloví, že “ chybovat je lidské, ale povstat ze hříchu je božské.“ Jak lehce se hříšným životem upadá stále hlouběji a jak sám ze sebe se člověk nemůže dostat nahoru, nemůže povstat. Bohu díky, je tu Ježíš, je tu jeho církev milosrdné lásky, která hledá a má otevřenou náruč k přijetí hříšníka, je tu Pán, který i v mém hříchu stojí blízko mne se svou milostí a klepe, čeká až mu otevřu své srdce. V Božím lidu – cirkvi se milosrdná láska, vyznávání hříchů a lítost s odpuštěním vždy uskutečňovaly. Láska za lásku. Vyznání hříchů a lítost je láska člověka – odpuštění Boží je láska Boží. Pane Ježíši, děkujeme ti, že jsi tak milosrdný a že nám stále znovu odpouštíš. Amen.
Hlavní nabídka
- Úvod
- Výběr z kázání P.Rudolfa Preye
- Články a fotogalerie
- Fotogalerie Poratrum
- Články – Lenešice
- Aktivity farnosti
- Historie
- Církevní dokumenty
- Dekret o ekumenismu
- Prohlášení o náboženské svobodě
- Dekret o službě a životě kněží: Presbyterorum Ordinis
- Konstituce o posvátné liturgii (Sacrosanctum Concilium)
- Věroučná konstituce o Božím zjevení: Dei Verbum
- Konstituce „Lumen gentium“ – o církvi
- Pastorální konstituce o církvi „Gaudium et spes“
- Prohlášení o vztahu církve k mimokřesťanským náboženstvím
- Dekret o východních katolických církvích
- Prohlášení o křesťanské výchově
- Dekret o kněžské výchově
- Dekret o misijní činnosti církve: Ad gentes
- Dekret o pastýřské službě biskupů v církvi
- Dekret o přizpůsobené obnově řeholního života
- Dekret o společenských sdělovacích prostředcích
- Dekret o apoštolátu laiků
- Exhortace papeže Františka Evangelii gaudium
- Kostely a kaple
- Duchovní slovo
- Katecheze věroučné
- Náš svět
- Co je člověk
- Pohled do nitra člověka
- Křest sv. – svátost znovuzrození
- Nejsvětější Trojice Boží
- Ježíš Kristus – pravý člověk
- Ježíš Kristus – pravý Boží Syn
- Milost Boží – základ nadpřirozeného života
- Vykoupení – Vykupitel
- Jak to může Bůh připustit? O utrpení.
- Kristovo zmrtvýchvstání
- Odkud čerpá církev své učení?
- O Písmu svatém Nového zákona podrobněji
- Rozum jako cesta k poznání Boha
- Církev Kristova – Boží lid a tajemné tělo Kristovo
- Církev v dějinách a její organizace
- Poslání církve a známky pravé církve
- Rozdělená církev a misijní poslání církve
- Přínos církve kultuře a některé stinné stránky v dějinách
- Náboženství ostatní
- Panna Maria, matka Boží a matka církve
- Stav řeholní v církvi
- Svátost biřmování – Ducha svatého
- Svátost smíření (pokání)
- Svátost oltářní – eucharistie
- Svátost pomazání nemocných
- Svátost svěcení kněží
- Svátost manželství
- Proč uctíváme Srdce Ježíšovo?
- Člověk potřebuje řád
- Poslední věci člověka – eschatologie jednotlivce
- Místo a stav věčné blaženosti a zavržení
- O duchových bytostech – andělech
- O očistci
- Křesťanská budoucnost – znovupříchod Krista
- Všeobecný soud, proměna světa, vzkříšení
- Osud, náhoda nebo Boží Prozřetelnost?
- Společenství svatých
- O žehnání, svěcení, křesťanských zvycích a symbolech
- Panna Maria v dějinách spásy – májové promluvy P.Rudolfa Preye
- Růžencová tajemství
- Radostný růženec
- 1. tajemství: kterého jsi z Ducha sv. počala I.
- 1. tajemství: kterého jsi z Ducha sv. počala
- 2. tajemství: s kterým jsi Alžbětu navštívila I.
- 2. tajemství: s kterým jsi Alžbětu navštívila II.
- 3. tajemství: kterého jsi v Betlémě porodila I.
- 3. tajemství: kterého jsi v Betlémě porodila II.
- 4. tajemství: kterého jsi v chrámě obětovala I.
- 4. tajemství: kterého jsi v chrámě obětovala II.
- 5. tajemství: kterého jsi v chrámě nalezla I.
- 5. tajemství: kterého jsi v chrámě nalezla II.
- Bolestný růženec
- 1. tajemství: který se za nás krví potil I.
- 1. tajemství: který se za nás krví potil II.
- 2. tajemství: který byl bičován
- 3. tajemství: který byl trním korunován
- 4. tajemství: který nesl těžký kříž I.
- 4. tajemství: který nesl těžký kříž II.
- 5. tajemství: který byl ukřižován I.
- 5. tajemství: který byl ukřižován II.
- Slavný růženec
- 1. tajemství: který z mrtvých vstal I.
- 1. tajemství: který z mrtvých vstal II.
- 2. tajemství: který na nebe vstoupil I.
- 2. tajemství: který na nebe vstoupil II.
- 3. tajemství: který Ducha sv. seslal I.
- 3. tajemství: který Ducha sv. seslal II.
- 4. tajemství: který tě Panno do nebe vzal I.
- 4. tajemství: který tě Panno do nebe vzal II.
- 5. tajemství: který tě Panno v nebi korunoval I.
- 5. tajemství: který tě Panno v nebi korunoval II.
- Radostný růženec
- Zjevení Panny Marie ve Fatimě – májové promluvy P. Rudolfa Preye
- Katecheze mravoučné
- Ovládání sama sebe
- Co ovlivňuje lidské skutky?
- Vnitřní hlas Boží – svědomí
- O hříchu
- Nectnosti – neřesti (hlavní hříchy)
- Křesťanské ctnosti
- Zákon přirozený – zákon Boží
- 1. Boží přikázání: O víře
- 1. Boží přikázání: O naději
- 1. Boží přikázání: O lásce k Bohu a bližnímu
- 1. Boží přikázání: Skutky blíženské lásky
- 1. Boží přikázání: O nábožnosti a modlitbě
- 1. Boží přikázání: O pověře, modloslužbě, spiritizmu
- 2. Boží přikázání: Nevezmeš jméno Boží nadarmo
- 3. Boží přikázání: pamatuj, abys den sváteční světil
- 4. Boží přikázání: Cti otce svého i matku svou, abys dlouho živ byl
- 4. Boží přikázání: život v rodině
- 5. Boží přikázání: Nezabiješ
- 5. Boží přikázání: Nezabiješ – pokračování
- 6. Boží přikázání: Nesesmilníš
- 6. a 9. Boží přikázání. Nepožádáš manželky bližního svého
- 7. a 10. Boží přikázání. Nepokradeš. Nepožádáš majetku svého bližního
- 7. a 10. Boží přikázání: Nepokradeš. Sociální řád a spravedlnost
- 8. Boží přikázání: Nepromluvíš křivého svědectví proti bližnímu svému
- O církevních přikázáních
- Oratio Dominica – rozjímání nad modlitbou Otče náš
- Ave Maria – rozjímání nad modlitbou Zdrávas Maria
- Beatitudines – rozjímání nad Ježíšovými blahoslavenstvími
- Katecheze věroučné
- Přípravy
- Odkazy
Náhodné foto
no images were found